Specifikováno společností Rotax na základě Rotax Special Bulletin 912-043 RB a 914-029 R2.
Žádná voda - Žádné přehřívání
Aero Cool 180° má bod varu 180°C a prostě jej neuvaříte, ale zároveň udržíte motor v ideální provozní teplotě.
Žádná voda - Žádná koroze
Voda obsahuje kyslík, který napomáhá korozi. Aero Cool 180° eliminuje korozi a elektrolytickou korozi.
Žádná voda - Žádné tlakování
Aero Cool 180° přispívá k menšímu tlaku v chladícím systému, čímž se snižuje tlak na součásti motoru a hadice.
Žádná voda - Žádné pittingy vložek válců
Aero Cool 180° generuje podstatně méně pittingů ve srovnání se všemi chladícími kapalinami na bázi vody.
Žádná voda - Vyšší výkon
Aero Cool 180° eliminuje předčasné detonace spojené s přehříváním.
Technologie
V rámci systému chlazení motoru jsou nejžhavější povrchy ty přilehlé ke spalovací komoře, a to konkrétně vložky válců a hlavy válců. Evans dokazuje, že chladící kapaliny na bázi ethylen-glykolu pravidelně překračují hranici teploty, která dělí efektivní jádrový var (místo A na obrázku) od neúčinného Kritického tepelného toku. Kritický tepelný tok je synonymem pro pojem Departure from Nucleate Boiling (DNB). Nastává-li tato situace v chladícim systému, pokrývá se povrch na přehřátých místech bublinkami páry, což zabraňuje přenostu tepla. Protože pára odvádí méně než třetinu tepla, než dokáže voda, dochází k rapidnímu přehřívání v inkriminovaných místech a předčasným detonacím...
Na celý život
Evans Waterless Coolants nepotřebují měnit. Jakmile jednou Evans aplikujete do chladícího systému, bude ochráněn po dobu životnosti motoru.
Anti-Freeze
Evans Waterless Coolants nezamrznou do teploty -40°C. Doplňkové přidávání nemrznoucí kapaliny není nutné.